• Կայքի մասին
  • Կապ
  • Ցեղասպանություն
  • Ղարաբաղ
  • Ռազմական
  • Խոսք
  • Հոդված
03 Հուլիս, 2025
Հինգշաբթի 22:05
Tür|Հայ|Pуc

ERMENI HABER AJANSI

Հակիրճ ԵՎ ստույգ
  • Հարցազրույց
  • Տնտեսական
  • Քաղաքական
  • Հասարակական
  • Մշակութային
  • Գիտակրթական
  • Տարածաշրջան
  • Միջազգային
  • Իրավական
  • Մարզական

Ցեղասպանություն13:16, 06 Մայիս 2015

Թուրքական Zaman թերթի սյունակագրի «Ցեղասպանություն» հոդվածը

Թուրքական Zaman թերթի սյունակագրի «Ցեղասպանություն» հոդվածը

Թուրքական «Zaman» պարբերականը ներկայացրել է, սյունակագիր Հերքյուլ Միլլասի «Ցեղասպանություն» խորագրով հոդվածը, որտեղ թուրք հեղինակը անդրադառնում է Հայոց ցեղասպանությանը, այն ընդունելու ու ներողություն խնդրելու հարցին: Հոդվածը ներկայացնում ենք ստորև.

«Վերջին օրերին բոլորի նման , ես էլ ցեղասպանության մասին կարդացի այն, ինչ չէի ուզենա կարդալ, լսեցի այն, ինչ չէի ցանկանա լսել: Նորից հարցի պատմական ու իրավական կողմի վրա «լույս սփռեցին»: Փաստաթղթեր, ապացույցներ ներկայացրեցին: Թեզեր ու հակաթեզեր պաշտպանվեցին: Հարցի տնտեսական կողմին` այսինքն բռնազավաթված գույքի հարցին անդրադարձողները ավելի քիչ էին: Հիմա մի որոշ ժամանակ այս հարցի մասին կմոռանանք, մեկ էլ մյուս տարի կհիշենք:

Իվ վերաբերմունքը ցեղասպանությանը այլ է: Միշտ միտքս այն առաջին քայլերն են գալիս: Այն առաջին պահերը, երբ մարդիկ լքում են տները: Պատկերացրեք օրերից մի օր ինչ-որ մեկը ծեծում է ձեր դուռը ու ասում: «Պատրաստվեք, վաղը գնում եք» : Արագ մի ճամպրուկ եք պատրաստում: Ի՞նչ կդնեք դրա մեջ: Մի քանի կտոր շոր ու եթե ունեք, փող ու զարդե՞ր, թե տատիկից մնացած ասեղնագործ թաշկինակը, որը միշտ ձեր մոտ եք պահում: Թե ընտանիքի լուսանկարնե՞րը: Մանուկ ժամանակվա խաղալիքները `տիկնիկներն ու գայլուկին չե՞ք վերցնի: Պարտադիր ուտելիք է պետք վերցնել: Բայց մարդը քանի օրվա ուտելիքը կարող է իր հետ վերցնել:

Երեխաների հարցը ավելի դժվար է: Ենթադրենք 6 տարեկանը կարող է քայլել: Բայց 3 և մեկ տարեկանը դժվար թե: Նրանց հայրերին բանակ են տարել: Միայնակ կին եք: Ու քիչ ժամանակ ունեք որոշելու, թե, որ կոշիկը հագնեք: Անհրաժեշտ է, որ խուճապի չմատնվեք:  Հանուն երեխաների պետք է ողջ -առողջ լինեք: Թանկարժեք իրերը վտանգավոր է ձեզ հետ վերցնել: Ճանապարհին կթալանվեք: Գիշերը վրա հասնելուն պես որոշում եք դրանք բակում մի տեղ թաղել:

Պապիկ էլ ունեք: 80 տարեկան: Ինքն իրեն կարող է տիրություն անել և նույնիսկ ամեն օր գյուղի սրճարան կարող է գնալ: Բայց 1-2 ժամից ավել դժվար թե կարողանա քայլել: Այս քայլերթերում հանձնվողների հետ ի՞նչ է լինում: Գիտեք, թե գերի ընկածների հետ ինչ է լինում: Երբ ամբոխը հեռանում է, ճանապարհներին ընկածներին սվիններով սպանում են: Սվին են գործածում, որովհետև չեն ուզում փամփուշտ վատնել: Սպանելը պարտադիր պայման է, քանի որ, եթե չլինի մահվան վախը, ամբոջ ամբոխը տեղում կծնկի:

Կինը առավոտ շուտ, առանց այդ էլ ողջ գիշեր չէր քնել, վերջին անգամ մտնում է ախոռ, նայում է կովի կերին, ջրին, արձակում է թոկը: Բայց չգիտես ինչու առաջին անգամ ուզում է համբուրել կովին, ինքն էլ չհասկացավ, թե ինչու: Այծին խղճում է, եթե կարողանար իր հետ վերցնել, երեխաներին էլ կաթով կապահովեր: Ամենադժվարը շան հարցն էր: Կապ թողնել չի լինի, եթե արձակի էլ իրենց հետևից կգար: Իսկապես որ , շների հետ ի՞նչ արեցին:

Վերջին անգամ բոլոր սենյակները ստուգում է: Ամեն բան ինչպես միշտ իր տեղում է: Երեխաների անկողիները հավաքված են: Լվացված ամաները չորացել են: Սպիտակեղենը ծալում ու պահարանի մեջ է դնում:  Բայց հատակը չի ավլում: Մեկ է` վաղը նորից փոշոտվելու է: Բանալիները դռան դիմացի ծաղկամանի մեջ է դնում: Ամուսինը տեղը գիտի: Սեղանին էլ գրություն է թողնում ամուսնու համար, որ գա ու չզարմանա:  Աղջկա տետրից մի էջ է պոկում ու գրում. «Մեզ ինչ-որ տեղ են տանում: Առաջին հնարավորության դեպքում կգրեմ քեզ, բոլորս լավ ենք, մի անհանգստացի»:

Պապիկին դժվարությամբ է համոզում:  Չէր ցանկանում գնալ: Երկու երեխային գրկում է: Մեծին զգուշացրնում է, որ կողքից հեռու չգնա: Ես այս պատմության շարունակություն ոչ գրել եմ ուզում, ոչ լսել:  Առանց այդ էլ այսքանը արդեն իսկ ինձ համար չափից շատ է: Մի առավոտ տներից վերջին անգամ դուրս եկած այդ մարդկանց, այդ հարյուր հազարների մասին մտածելը ինձ բավականչափ ցավ է պատճառում:

Իրենց տներից, թաղամասերից, ընկերներից, ընտանեկան գերեզմաններից բռնի կերպով կտրված մարդկանց մասին մտածելիս ներսս խավարում է: Բայց այս հարցում ներողությունն էլ չեմ հասկանում: Դա անողները և դրան ենթարկվածները վաղուց արդեն մահացել են: Նրանց երեխաները և թոռները մեղավոր չեն կարող համարվել: Իսկ անմեղի խնդրած ներողությունը անիմաստ է: Եթե ներողությունը ափսոսանք է նշանակում, ուրեմն անմեղը պետք է հայտարարի, թե ափսոսում է:  Այս հարցում միշտ այս տրամաբանությամբ եմ մտածել: Մինչև որ…

10 տարի առաջ էր, ազգային փորքամասնությունների վերաբերյալ մի գիտաժողովում Ռըդվան Աքարը  ներկայացրեց 1942 թվականի ունեցվածքի հարկը և 1964 թվականի արտահանումները:  Իրադարձությունները ներկայացրեց հերթականությամբ և առանց դրամատիզմի: Եվ ես առաջին անգամ , մի քիչ զարմացած լսեցի այս իրադարձությունների հրապարակավ ներկայացումը: Ասվածներում «սակայն» չկար, «այդ ժամանակաշրջանի պայմաններից ելնելով» չկար , «սոցիոլոգիական պատճառներ» չկար, «ուրիշ դեպքերի հետ համեմատություն» չկար: Միայն մեծ անիրավության բացեիբաց ընդունում կար: Ներողություն էլ չկար, ճանաչում կար:

 Եթե հայրս ողջ լիներ և այդ օրը այնտեղ լիներ և կզարմանար և շատ լավ կզգար մտածեցի: Հետո արցունքներս փորձեցի թաքցնել: Քանի որ առանց պատճառն հասկանալու, լաց էի լինում: Ես կյանքումս 3 անգամ եմ լաց եղել: Մեկը երիտասարդ ժամանակ սիրո պատճառով, մեկը հետագայում մի մահվան հետ էր կապված և 3-րդն էլ այդ օրն էր, այդ ելույթի ժամանակ: Իրականում մի դրության մեջ էի, որը իմ տրամաբանությամբ չէի ցանկանում ընդունել: Պարզվում է ընտանիքիս հետ կատարված  անարդարության հանրային ընդունումն էի ուզում: Անկեղծորեն էի ուզում: Չնայած գիտակցական մակարդակում այլ կերպ էի մտածում:

Մարդու հետ կապված այնքան շատ բան կա, որ չեմ հասկանում: Ներողություն խնդրելուն հավասար մի վերաբերմունք ցույց տալը ինչո՞ւ է որոշների համար այդքան դժվար: Ի՞նչի համար է ապստամբությունը: Եթե ընդունեն, այն ինչը բոլորը գիտեն, ինչ կլինի: Մյուս կողմից էլ եղածը եղել է, անողը արդեն չկա, ինչ իմաստ ունի ներողությունը:  Հետագայում, երբ մարդուն ավելի լավ հասկանանք, այս հարցերին երևի թե գիտական պատասխաններ կգտնենք: Տուժածներին և իրենց հարազատների մի տեսակ ներողություն սպասելը արդեն ընդունում եմ, առանց պատճառն հասկանալու:

Սակայն այդ «ընդունումը» եթե ճնշման տակ է լինելու կամ քաղաքական ենթատեքստ է ունենալու, ապա այդ ներողությունը վաղը հերքում կդառնա , ու դա ավելի վիրավորական կլինի: Ուրեմն ավելի լավ է ընդհանրապես չլինի:  Դեպքերն և զգացմունքների բացակայությունը կարծես նորից ես վերապրում… 

Աղբյուր`    Ermenihaber.am

Այս ենթաբաժնի վերջին նորությունները

Հայոց ցեղասպանություն. արդեն 1 դար ու 10 տարի
15:14, 29 ապր
Հայոց ցեղասպանություն. արդեն 1 դար ու 10 տարի

Կա՞ արդյոք երաշխիք, որ հայկական կողմի հետ հարաբերությունները կարգավորելուց հետո մի օր թուրքը կրկին «թուրը չպիտի սրի»:

Ջորջ Ասլանը Հայոց ցեղասպանության թեմայով արտահերթ ելույթ է ունեցել Թուրքիայի խորհրդարանում
14:02, 28 ապր
Ջորջ Ասլանը Հայոց ցեղասպանության թեմայով արտահերթ ելույթ է ունեցել Թուրքիայի խորհրդարանում

«1915-ին Թուրքիայի 13 միլիոն բնակչության 3 միլիոնը կազմում էին քրիստոնյա ժողովուրդները։ Այսօր բնակչությունը 86 միլիոն է, բայց քրիստոնյաների թիվը ընդամենը 50 հազար է: Ինչու՞»։

Անկարայի քաղաքապետ. «Մերժում ենք Թրամփի, բոլոր նրա նախորդների և մյուս արևմտյան առաջնորդների ապրիլքսանչորսյան հայտարարությունները»
12:51, 25 ապր
Անկարայի քաղաքապետ. «Մերժում ենք Թրամփի, բոլոր նրա նախորդների և մյուս արևմտյան առաջնորդների ապրիլքսանչորսյան հայտարարությունները»

Յավաշը նշել է, որ չնայած Թրամփը Բայդենին հակառակ չի օգտագործել «ցեղասպանություն» եզրույթը՝ այդուհանդերձ երևում է, որ «1915-ի վերաբերյալ ընդհանուր դիրքորոշումը հիմնական գծերով շարունակվում է»։

Ուղիղ խոսք

Անկարայում հարձակում TUSAŞ-ի վրա․ մանրամասներ և վերլուծություն

Անկարայում հարձակում TUSAŞ-ի վրա․ մանրամասներ և վերլուծություն

ամենաշատ ընթերցված

Թուրքիայում առաջարկում են Հայաստանի հետ սահմանի անցակետը կոչել Թալեաթ փաշայի անունով
Թուրքիայում առաջարկում են Հայաստանի հետ սահմանի անցակետը կոչել Թալեաթ փաշայի անունով

Օրենքի նախագիծը 28 պատգամավորի ստորագրությամբ արդեն ներկայացվել է Թուրքիայի ազգային մեծ ժողով։

Թուրքիան մտադիր է դառնալ տվյալների բազայի ռեգիոնալ կենտրոն
Թուրքիան մտադիր է դառնալ տվյալների բազայի ռեգիոնալ կենտրոն

Թուրքիայի թվային ենթակառուցվածքները կվերաձևավորվեն համաշխարհային մրցակցությանը համապատասխան։

Թուրքական «Baykar» ընկերությունը գնել է իտալական ավիացիոն հսկային
Թուրքական «Baykar» ընկերությունը գնել է իտալական ավիացիոն հսկային

Հալուք Բայրաքթարը նշել է, որ իրենց նպատակն է այդ ներդրումը դարձնել հաջողության պատմություն ոչ միայն Թուրքիայի, այլև Իտալիայի համար:

Ռուսաստանը բանակցում է թուրքական ատոմակայանի իր բաժնեմասի վաճառքի շուրջ
Ռուսաստանը բանակցում է թուրքական ատոմակայանի իր բաժնեմասի վաճառքի շուրջ

Նախատեսվում է, որ ատոմակայանի առաջին բլոկը կսկսի էլեկտրաէներգիա արտադրել 2026-ին։

2025-ի 1-ին 5 ամսում Թուրքիայից Իսրայել արտահանման ծավալը կազմել է մոտ 394 մլն դոլար
2025-ի 1-ին 5 ամսում Թուրքիայից Իսրայել արտահանման ծավալը կազմել է մոտ 394 մլն դոլար

«Հռետորաբանությունը՝ պատրվակ, իսկ առևտուրը՝ փառահեղ»,- գրել է թուրք տնտեսագետ Ինան Մութլուն։

լուսանկարներ

picture Անտառային հրդեհներ Թուրքիայի 23 նահանգներում

տեսանյութեր

picture Եպիսկոպոս Մաշալյանը հարցազրույց է տվել Ermenihaber.am-ին
Եղանակ

Օրացույց

Հարցումներ

Այս տարի կբացվի՞ հայ-թուրքական սահմանը 2 երկրների քաղաքացիների համար:

Այո0%
Ոչ0%
Չգիտեմ36.1%
Կբացվի ավելի ուշ63.9%

արտարժույթ

EURTRYUSD
549.8490.05485.12

ERMENİ HABER AJANSI

Հակիրճ ԵՎ ստույգ

  • Կայքի մասին
  • Կապ
  • Ցեղասպանություն
  • Ղարաբաղ
  • Ռազմական
  • Խոսք
  • Հոդված
  • Facebook
  • Youtube
  • Twitter
  • RSS
© Copyright EH ermenihaber.am 2015
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են
  • Facebook
  • Twitter
  • Youtube
  • RSS
{"core.poll.vote_empty":"core.poll.vote_empty"}