Հասարակական08:49, 01 Հունիս 2013
Թուրք լրագրող. «Հայկական պատմությունը ջնջելն այնքան էլ հեշտ չէ»

Բահչեջիքը Իզմիթ գավառի նախկին բնակավայրերից մեկն է: 20-րդ դարի սկզբներին
տեղական ինքնակառավարման մարմինը փակվել է, իսկ անունը քարտեզի վրայից ջնջվել:
Սյունակագիր Ալի Գյունդողդուն թուրքական «օզգուրկոջաելի» կայքում Բահչեջիքի
հայկական ժամանակաշրջանի պատմության վերաբերյալ հոդված է հրապարակել: Նշվում է, որ
20-րդ դարի առաջին հատվածում բնակավայրը հիմնականում հայերով է բնակեցված եղել:
Տեղի հայ բնակչությունը դեռ 16-րդ դարավերջին Սվասի (Սեբաստիա) շրջանի Բարդիզագ
գյուղից են գաղթել: Գաղթի հիմնական պատճառ եղել է 1570-80-ական թվականների Ջելալի
ապստամբությունը, նախ հայ բնակչությունը
հաստատվելով Բիթինյա վայրում՝ հիմնել է Բարդիզագ գյուղը, իսկ ավելի ուշ՝ 1625
թվականին Մուրադ IV-ի հրահանգով այն պաշտոնապես ճանաչում է ստացել: Բարդիզագը Թուրքիայի հանրապետության հռչակումից հետո
անվանափոխվել է Բահչեջիք:
Բահչեջիք անունը կրող գյուղաքաղաքը ստամբուլահայերի համար նաև հանդիսացել որպես ամառանոց: Բարդիզագի և Սվասի հայերի խոսվածքները շատ մոտ են իրար: Բահչեջիքում 1830 թվականին կառուցվել է Մծբինի Սուրբ Հակոբ եկեղեցին, որը 1922 թվականին փլուզվել է: Իսկ գյուղի շրջակայքում գտնվող բլուրներից մեկի վրա եղել է Սուրբ Մինաս անունը կրող մատուռը: Այստեղ նաև ամերիկացի միսիոներների կողմից կառուցվել է նաև կրթահամալիր, որը հայտնի է եղել նաև «Ամերիկյան բարձրագույն վարժարան» անվամբ: Այն 1860 թվականին ունեցել է 670 աշակերտներ: Գյուղը զարգացած է եղել նաև տնտեսապես: Բահչեջիքի խաղողը, չիրը, գինին, ձիթապտղի յուղը, օճառը և կերամիկական ապրանքներըՍեյմենի նավահանգիստվ տեղափոխվել է Ստամբուլ: Գյուղում լայնորեն զարգացած է եղել զամբյուղագործությունը: 1905 թվականին այնտեղ եղել է 120 զամբյուղագործներ:
1914 թվականին առաջին համաշխարհային պատերազմի նախօրյակին գյուղից 18-45 տարեկան 1000-1500 տղամարդ է զորակոչվել օսմանյան բանակ: Իսկ գյուղի բնակչությունը կայսրության տեղահանության վերաբերյալ հրամանի հիման վրա 1915 թվականի հուլիսին բռնեց աքսորի ճանապարհը: Բնակչությունը տեղահանվեց և ուղարկվեց Սիրիա՝ Դեյր-Զոր: Շատերը ճանապարհին մահացան, իսկ կենդանի մնացածները բնակվեցին Հալեպում, Դամասկոսում, Հումուսում, Բեյրութում և այլ վայրերում: Պատերազմից հետո մոտ 2000 հայ, ովքեր թաքնվել էին լեռներում, վերադառնալով գյուղ՝ փորձ են արել կենդանություն հաղորդել բնակավայրին: Սակայն 1922 թվականին հույների հեռանալուց հետո հայերը ևս վերջնականապես լքել են այն: Սյունակագիրը գտնում է, որ եթե հնարավոր է քարտեզից հեռացնել բնակավայրի անունը, ապա նրա հայկական պատմությունը ջնջելն այնքան էլ հեշտ չէ:
Ermenihaber.am
Այս ենթաբաժնի վերջին նորությունները

Խմբի ղեկավար, լուսանկարիչ Ֆարուք Աքբաշը Հայաստանից արված լուսանկարների շարք է հրապարակել:

Վերագնումի (ռեպո) պայմանագրի հիման վաճառվում են պարտատոմսեր՝ որոշ ժամանակ անց դրանք ավելի բարձր գնով հետ գնելու պայմանավորվածությամբ:

Մինչ Բորսայում Ստամբուլի ակտիվ ներդրողների թիվը կազմում է ընդամենը 5.6 միլիոն, կրիպտո ակտիվ օգտագործողների թիվը անցնում է 10 մլն-ը:
Ուղիղ խոսք

Անկարայում հարձակում TUSAŞ-ի վրա․ մանրամասներ և վերլուծություն
ամենաշատ ընթերցված
Հանդիպման մասին լուրերը տարածվեցին այն բանից հետո, երբ Սիրիան օգնության խնդրանքով պաշտոնապես դիմեց Թուրքիային:
Հեռախոսազրույց են ունեցել Թուրքիայի ու Ադրբեջանի արտգործնախարարները:
Օրացույց
Հարցումներ
Այս տարի կբացվի՞ հայ-թուրքական սահմանը 2 երկրների քաղաքացիների համար:
արտարժույթ
EUR | TRY | USD |
549.84 | 90.05 | 485.12 |